Saturday 9 August 2014

PHKL hari ke4

24/04/2014


Hampir pukul 11pagi Dr Adilah datang buka plaster...dan gantikan plaster  baru...beberapa pesanan di titipkan.Macam biasa ayat dia ...."dengar betul2 ye..."ramai yang tak ikut pesanan...buka plaster ni pada hari ahad...tampal plaster baru,klu dah kering tak payah tampal,simpan je plaster tu...tapi mandi jangan basah tempat luka, klu basah keringkan betul2...jumpa balik 30hb kat klinik.Pergi kaunter depan ambik no,jumpa Ida bagitau Dr cakap tak payah q boleh masuk terus baru lepas operate...nanti dia bagi masuk dulu.
      I bagi mc sampai 16hb mei  (26 hari ) cukup tak ?aku angguk je....lebih dari cukup....mc yang di bagi ni pun entah aku pakai atau tidak...aku mesti dah masuk kerja awal....banyak sangat nyamuk kat ofice tu... tak kuasa nak bagi alasan....aku cuti 4 hari ni pun dah macam2 aku dengar cerita....lantak kau orang lah nak cakap apa pun...
      Pukul 12 Nurse wad bagi slip untuk buat bayaran...terus pegi lounge settle kan payment rm14,249...dah bayar deposit 10k just bayar baki selebihnya....bawa  slip bayaran ke kaunter wad semula, di minta tunggu di bilik..nurse hantar mc dan surat laporan,tanpa apa2 ubat....ubat akan di bekalkan melalui Dr Adilah....sebab Dr tak nak bagi ubat dari hospital mahal berganda...
      Dah balik rumah...terlupa nak ambik ubat dari klinik Dr Adilah....tel ida kat klinik minta dia sediakan....so adik pegi ambik je senarai ubat beli kat farmasi phkl.

No comments:

Post a Comment