Wednesday 21 May 2014

BERMULANYA SEBUAH PERJALANAN


9/11/2013


Dari pukul 10.30am hingga 3pm baru aku dapat jumpa dr Marsita...kalau ikut no giliran yg ke6 tapi masyaallah lamanya doktor jumpa setiap seorang....30 hingga 40 minit seorang...tiba giliran aku kejap je...aku tak tahu lah apa masalah dia org sampi lama macam tu skali...rawatan aku kali ini untuk meneruskan prosedur iui yg tertangguh beberapa cycle....aku harap tak de ape2 halangan lagi yg menghalang usaha ku ini...dan harapanku juga pada suamiku semoga dia bagi kerjasama dlm usahaku ini,walaupun aku tahu dia sekarang ini dlm keadaan tertekan dgn masalah yg dihadapi...tapi ya allah aku berharap sangat semoga usahaku kali ini berjaya....aku menunjukkan film x tray hsg yg aku buat dengan dr fatimah di hospital tawakkal bulan lepas..alhamdulillah..kata dr kedua2 tiub ku tdk tersumbat,cuma maslah '' long servic''iaitu saluran faraj yg panjang jauh dari rahim...tapi x pe..x de masalah...kata doktor...masalah telur2 lamaku yg tak keluar bulan lepas pun dah selesai...itu pun selesai setelah telan 1 paket pil hormon dine.sekarang dah clear tak de lagi telur lama...dr scan ada beberapa telur kecil yg baru 9mm.Keadaan rahim ok..dh nipis..sekarang dr bagi pil clomid utk 5 hari,asid folik dan metformin kos rm170.Hari ke12 nanti datang jumpa dr lagi untuk pantau keadaan telur sama ada matang atau tidak...kalau ok dah matang dr akan suntik hcg utk pecahkan telur,dan 36 jam kemudian akan buat iui...harapanku terlalu tinggi untuk iui ini...ya allah ya tuhanku kau permudahkan lah urusanku,semoga iui ku berjaya,semoga suamiku dpt bgi kerjasama dlm usahaku ini..Ya allah kurniakan aku zuriat dari suamiku...demi masa depanku dunia dan akhirat...AMIN YA RABBAL ALAMIN...



No comments:

Post a Comment