Monday 26 May 2014

HIKMAH

28/11/2013


Hanya Allah yang mengetahui apa yang tersurat dan tersirat disebalik ujiannya,,,,tersimpan seribu hikmah yang kita sebagai hamba yang lemah tidak mampu terfikir di jangkauan akal fikiran yang terhad,,,,hanya dia yang mengetahui,,,,dia tidak akan menguji hambanya memelibi kemampuan,,,,
    Hari ini aku dapat berita dari suamiku,menyatakan tiba -tiba isterinya selaku maduku,,,,mengalami tumpah darah yang teruk berlaku tiba-tiba,,,aku pun hairan,kenapa boleh jadi macam ni,hanya allah yang lebih mengetahui segala-galanya,,,,jika perbuatan itu perbuatan syaitan,hanya engkau yang dapat membalasnya,,,nauzubillah,,,,,
     Atas nasihat suamiku aku sms dia bertanya khabar keadaan dia,,,Alhamdulillah,,,,dia jawab sms aku dengan kata2 dan ucapan yang mengembirakan hatiku,,,,alhamdulillah,,,,menitis air mata,,,walaupun ringkas tapi cukup menandakan hatinya sudah sedikit lembut tidak lagi keras dan tajam seperti sebelum ini,,,aku harap berkat doa dan kesabaranku dia dapat menerima aku sebagai madunya dan berbaik semula seperti dulu,,,

No comments:

Post a Comment