Thursday 22 May 2014

TERLUKA.....

11/11/2013


Ya Allah...ya tuhanku,permudahkan lah segala urusan ku,lancarkan lah perjalanan hidupku,tabah kan lah hati dan perasaanku,berikan aku tahap kesabaran yg tinggi dlm hidupku...
    Sesungguhnya perjalanan hidupku sebagai isteri kedua terlalu banyak dugaan dan cabaran yg terpaksa di tempuhi,demi menjaga keharmonian hubungan dgn suami supaya rumah tangga kekal ke akhir hayat...jika hati tidak kuat jgn sesekali untuk menempah tiket sbg isteri kedua.....jangan!jangan!jangan!melainkan dengan keizinan isteri pertama....tetapi berapa kerat sangat wanita dlm dunia ni yg sanggup berkongsi kasih....yg sanggup itu adalah wanita yg benar2 kuat dan suci hatinya,wanita yg hanya memikirkan keredhaan allah.
    Hari ini hati ku terluka lagi...aku di katakan tidak memahami keadaan suami yg tengah menghadapi pelbagai masalah...ya allah bukan aku tdk faham....aku terlalu memahami keadaan dia,terlalu faham.....cuma dia yg tak memahami perasaan aku....tpi pedulikan,perasaan aku tak de maknanya...persaan aku tak de nilainya...aku sendiri pun kalau melayan perasaan sedih,kecewa,sakit hati.ini semua akan merosakkan jiwa aku...tapi aku juga sebenarnya tidak sekuat mane,tdk setabah mane pun....air mata selalu bergenang,selalu berjurai,tpi aku bersyukur aku di lahirkan sebagai seorang islam yg punyai pegangan agama...setiap kali jiwa dan perasaan bergelora...aku mengadap allah,mengaji istifar...ini dapat memberi sedikit ketenangan dalam jiwa ku....alhamdulillah...aku tahu tidak semua orang boleh dan mampu berada di tempat ku,punyai suami tetapi tidak seperti sepatutnya..ya allah...apa yg aku melalut ni...aku seperti tidak bersyukur pulak dengan apa yang di tentukan dan di takdirkan untukku.. astafirullah halazim....ampunkan dosa2 ku ya allah...aku bukan apa sebenarnya sekadar meluahkan perasaan yg terbuku di hati....hanya untuk tatapan dan peringatan aku sendiri...
    Adakah sepatutnya aku sebagai seorang isteri tdk perlu tahu kemana suami pergi ,dengan siapa,buat ape?dan apa sekalipun pasal suami aku tdk perlu ambik tahu...suami dah sediakan segalanya dari segi meterial,jadi yg lain2 jgn ambk peduli....kadang2 aku bertanya bukan untuk mengokong atau control pergerakan suami...aku hanya sekadar mengambil berat,jika itu menjadi kesalahan dan pergaduhan....aku sedaya upaya mungkin untuk mengelak dan sekali2 tdk akan bertanya apa2 lagi...tapi aku manusia bukan robot bukan plastik...aku ada perasaan ...aku ada hati...bolehkah aku campak dan buang hati dan perasaan aku...tolong lah...tapi sekarang aku sedang mencuba untuk tdk mempunyai perasaan, tpi ternyata terlalu sakit.cuba bayangkan aku di katakan sengaja mendoakan maduku mati,senang hidup aku jika dia mati...ya allah demi nama mu...ya allah aku tdk pernah mendoakan keburukan untuk dia ...walaupun dia tdk dapat menerima aku sebagai madunya..hanya engkau yg lebih mengetahui apa yang aku doakan untuk dia...hanya kebaikan semata2 kebaikan dan kesihatan dia...setiap kali lepas baca ayassin pun aku doakan kebaikan dia...ya allah... tergurisnya hati dan perasaan aku....tak pe lah...org tak perlu tahu apa yang ada dlm hatikuku...hati ku tdk seburuk yg di sangka ...aku tdk dpt mengubah perasangka manusia pada ku...hanya engkau yang mengetahui segalanya apa yg tersurat dan yg juga tersirat dalam hidupku...mudah mudahan kau mengaturkan perjalanan yg terbaik dalam hidupku,walau pelbagai onak duri yg terpaksa aku tempuhi...kau redhailah perjalanan hidupku....permudahkanlah perjalanan hidupku...dengan keberkatan nama mu..LAILAHAILLALLAH...AMIN...

No comments:

Post a Comment