Monday 26 May 2014

TEMPOH BERTENANG

21/112013


Sisa-sisa kesedihan semalam masih berbaki,,,,tapi aku cuba sedaya upaya untuk hapuskan perasaan itu,insyaallah sedikit masa lagi akan pulih sepenuhnya,,,,yassin peneman jiwa ku yang lara,,,Alhamdulillah.
     Pukul 8am sampai office aku rasa jiwa aku masih bercelaru,sebelum jiwaku parah dan perasaan ku terbuai,aku ambil keputusan keluar dari office,kebetulan ada kenderaan yang perlu di perbaharui cukai jalan,jadi aku ambik kesempatan ini untuk buat tugasan luar kerana aku tahu urusan jpj sekarang bukan sekejap kerana jpj dlm proses pembaikan system,,,,hampir pukul 3pm baru selesai,,,,,masuk office sekejap,tengok apa yg perlu,dan aku keluar lagi selesaikan beberapa tugasan luar,,,,sebenarnya sengaja aku nak habiskan masa,,,,kerana bila tiba je di office kepala ku berdenyut sakit macam nak pecah,,,,tapi bila keluar relax pulak..,,,
         ketenangan aku tidak ada lagi di pejabat,dulu itu lah satu satunya tempat yang boleh bawa ketenangan,,,,kerana suami aku akan meluangkan masa bersama aku,dan waktu kerja 8jam tu lah kebanyakan ruang dan peluang aku dengan suamiku,,,,aku sebenarnya umpama isteri office hour,,,lepas tu jangan harap lagi lah peluang untuk aku,,,
      tapi sekarang,,,,,,,,,,,,entah lah,setengah jam pun tak de lagi untuk aku,,,,,cuma beberapa minit je jenguk,,,,,,,entah lah,,,,begini akhirnya nasib aku,,,,entah lah,,,,tak tahu nak cakap apa,,,,,,aku rasa kalau orang lain dah lama cabut,,,,,tapi aku pegang satu je,,,,biarlah status isteri yang aku pegang ini di bawa sampi mati,,,,jika jodoh aku tak panjang pun biarlah hanya kematian yang memisahkan aku,,,,biarlah aku mati dalam status sebagai seorang isteri,,,,,,,,.isteri dia,,,,,dunia dan akhirat,,,,

No comments:

Post a Comment