Friday 6 June 2014

2WW BERAKHIR

19/02/2014


Apoinment dengan doktor Marsita....setelah berakhir tempoh yang di berikan doktor selepas buat iui hari tu,,,hari ini genap 3ww bulan 2ww lagi,dah melepasi tarikh jangkaan doktor tetapi aku masih belum di datangi cik p,,,apakah tandanya?aku tidak mahu berharap,kerana harapan bisa membuatkan aku kecewa,bila harapan menggunung,kekecewaannya terlalu sakit,,,tambahan pula tidak hairanlah cik p aku memang benggong,,,suka2 dia je,,,dia rasa nak datang cycle 28hari @ 32hari @ 46hari dan 77hari pun ada,,,ha,ha,,,tengoklah dia punya benggong,,,kau orang ada mcm cik p aku???
     Dari pagi aku tel klinik pakar Medina ni tak dapat2,,,jadi macam biasa ambik keputusan pegi terus ke sana selepas habis waktu kerja,,,kakak kaunter tu cakap doktor belum masuk,,,sebab hari rabu doktor ada kat hospital colombia setapak,,,,,tak pe lah aku datang balik nanti pukul 10pm,,,tiba2 sampai je kat rumah,kakak tu tel,doktor dah masuk,,,kalau nak cepat kena datang sekarang,sebab lepas magrib nanti ramai yang emergency takut lambat,,,,jadi aku apa lagi terus pecut ke klinik takut nanti macam biasalah kalau lambat sampai pukul 2,3pagi pun pernah,,,nak buat macam mane demi untuk mendapatkan seorang zuriat,,,jika itu pengorbanannya,,,aku sanggup.
      Lepas patient dalam bilik doktor keluar je,,,kakak tu terus panggil aku,,,ah lega,,,kalau tidak berjanggut menunggu,,,macam biasa menyapa doktor dengan salam dan d balas dengan bertanya khabar,,,yang menyejukkan hati....
bait2 mukadimmah.....
DR;macam mane yang,,,,, lepas iui hari tu,,,
AKU;entah lah dr,,,,saya buat urine test-ve tapi period tak datang2,,,duphuston pun dah habis,biasa lepas              habis,,,,  kalau tak pregnant dia datang.
DR;ok tak pe,,,jangan risau,,,mari kita tengok apa dah jadi.
      aku terus menuju ke katil scan dan macam biasa dah tahu apa yang perlu di buat,sambil membaca bismillah dan mohon izin dari aku untuk memasukkan scanner di bahagian bawah,dan aku terus menarik nafas seperti yang di minta oleh doktor supaya tidak sakit,,,dan sememangnyaku tidak pernah rasa sakit setap kali dr scan,sambil godek2 bahagian miss v ku...
DR;eh,,,,cuba tengok tu,,,,mcm ada,,,tapi kecik sangat,,,(aku pun lihat seperti apa yang di akatakan                     dr,,memang ada DOT kat dalam rahimku,,,tetapi doktor sendiri pun tak pasti sama ada itu janin yang             menandakan iui ku berjaya @ salur darah,,,untuk kepastian dr akan buat ujian bhcg yang lebih tepat             keputusannya)
 Perasaan aku ketika itu?? usah di tanya ,,,menggunung harapanku,,,semoga apa yang d lihat doktor itu adalah janinku,,,ya allah,tingginya harapan aku pada saat itu,,,aku berdoa,munajat,semoga segala usaha ku selama ini berhasil,amin.
      Dalam pada doktor godek2 scanner tu,,,aku perasan macam ada telur yang besar dan yang masih kecil dalam ovari sebelah kananku,,,tapi kata doktor ,,,itu sarung telur yang dah pecah,,,dan aku perasan ovari sebelah kanan jauh kedudukan ke atas,,,sebab semasa doktor scan ovari kiri kejap je terus nampak,,,,bila nak scan sebelah kanan aku rasa doktor tercari2 ,,,,dan akhirnya nah,,,, sebelah atas kata doktor.bila doktor tak sebut apa2 berkaitan keadaan tu,,,aku anggap perkara tu normal,,,,tetapi aku masih musykil,,,,tapi tidak pula aku tanya pada doktor ,,,kerana perkara yang lebih penting bagi aku sekarang ini keputusan ujian drah esok,,,
   kata doktor jika ujian positif bacaan hcg tinggi,,,cepat2 datang klinik,doktor akan bagi ubat kuatkan rahim,,,,jika tidak tunggu je sampai period datang sendiri,,,doktor tak nak bagi ubat turun darah kali ini,,,dan mengikut perbincangan aku dengan doktor ,,,,jika iui ku ini gagal aku akan terus buat ivf,,,,dan doktor menyuruh aku rehat selama 2 bulan cuba natural tanpa apa2 ubat,,,kerana doktor nak neutralkan balik hormon dalam badan sebelum buar ivf.

No comments:

Post a Comment