Sunday 8 June 2014

APPOINMENT 2 (Dr Adilah)

13/03/2014


Keluar dari rumah pukul 8am sampai phkl pukul 9.12am,letak kad di kaunter dapat no 8 ,hari ni tak ramai orang,,,,waktu aku sampi dah no 4 yang jumpa doktor,pukul 10.30 dapat masuk ,,,,cerita balik kat doktor apa yang di buat sebelum ni sebab fail aku tak sempat sampai kat meja doktor,dia orang lambat confirmkan appoinment aku.
     Doktor tunjuk keputusan darah AMH 9.9 paras normal tapi dah tak berapa bagus dah,,,(baki telur dalam simpanan dah tak banyak dah nak monopose,,,,tak tahu lah mungkin pemakanan kot tak di jaga,,,membujur lalu melintang patah,,,semua aku bedal,,,itulah sebab pemakanan nak kena jaga,,,,tengok orang dulu2 50thn pun boleh beranak lagi,,,
    Ujian darah ca125 ok,,,ujian pap smear ada sedikit jangkitan kuman,,,,doktor bagi ubat masuk ikut vagina.Macam biasa tvs doktor confirmkan kedudukan ovari kanan memang tinggi kat bahagian atas belakang rahim...ovari kiri bahagian bawah,tapi kedudukan pun tak normal,,,doktor tanya dah buat keputusan ke apa nak buat,,,,sama ada nak cek je ke @ nak buat rawatan seterusnya,,,,aku cakap aku dah tak nak buang masa lagi,umur pun dah tua,,,aku minta pandangan doktor apa yang perlu aku buat (Dr tanye aku,,,,,aku pula tanye dr balik,,,,ape punya org dah,,,,) jadi doktor cadangkan aku buat operation betulkan kedudukan ovari,,,,baru boleh buat ivf ,kalau nak buat ivf boleh,tanpa betulkan kedudukan ovari,tetapi Dr takut rugi je,,,,kalau telur tak dapat ambil,sebab ovari tinggi,buat ivf bukannya murah,,,kalau umur macam aku ni rm15-17k,,,sebab ubat pun nak kena double dose.tambahan pula kilang ovari aku dah tak banyak telur,,,,,kilang dah nak bankrup he,he,,,
    Dr tengok tarikh yang sesuai 23hb mac doktor suruh masuk wad ,24hb oprate pukul 2pm,,,,amboi,cepatnya doktor....aku pun masih mamai lagi,mane aku boleh buat keputusan dang2 tu gak,,,,kena lah balik bincang dengan En suami dulu,,,,kos operation anggaran 12k,lepas bincang dengan suami kalau setuju kena datang esok 14hb isi borang confirmkan .
     Buat masa ni aku tak boleh buat apa2 keputusan,apa pun kena bincang dulu,,,kalau suami aku kata ok baru ok,,,sebelum aku masuk jumpa Dr tadi aku jumpa kawan baru k.zarina,dia baru lepas buat ivf tapi gagal,,,,semabang2 rupanya dia ada masalah seperti aku juga kedudukan ovari tinggi,itu pun baru dapat tahu masa opu,,,jadi dia tak dapt frozen embrio.
     mungkin allah temukan aku dengan dia ,sebagai jalan untuk aku buat keputusan ,,,,ya allah semoga kau tunjukkan aku jalan penyelesaian yang baik dalam usahaku untuk mendapatkan zuriat ini semoga aku dapat buat keputusan yang tepat.

No comments:

Post a Comment