Friday 6 June 2014

CERITA HARI INI

9/02/2014


Pukul 4.30am terjaga nak terkencing,dan memang niat nak bangun pun pukul 3am untuk solat taubat,tahjud dan hajat seperti biasa,,,,rutin aku sejak akhir2 ini,,,,,dah 3 malam berturut aku buat untuk minggu ini,nak amalkan supaya jadi kebiasaan,,,,,biasa aku set alarm pukul 3am,rupanya tak bunyi tersalah set,,,nasib baik tersedar nak terkencing.
       Jadi alang2 nak terkencing aku pun cuba buat urine test hcg,,,walaupun hari ini baru 12dpiui sebab aku ada rasa siptom nak period@perasan pregnent,untuk menghapuskan perasaan tu,,,,aku buat keputusan,,,,,buat je test tu,jika ada boleh aku jaga2 dari awal,jika tak ada aku  boleh bersedia terima hakikat,tak lah aku di timpa  perasaan seperti orang mengandung,,,
     walaupun terlalu awal,biasanya kalau dah mengandung akan naik double line walaupun samar2,itu pun dah cukup bagi aku untuk berjaga2,,,,sebab aku ni jenis yang tak reti duduk diam lasak,,,,,lagi pun suami aku selalu tanya ,,,,rasa2 mengandung tak?dalam masa 12 hari ni dah 3, 4x soalan sama,,,aku pun takut nak jawab,,,kerana aku sendiri pun tak ada jawapan dan yang ada hanya harapan yang terlalu tinggi menggunung,,jika suami aku kecewa aku seribu kali kecewa,,,,walaupun dia cakap tak kisah tak ada anak sebab dia dah ada anak dengan isteri2 terdahulu,,,tetapi aku tahu dia pun mengharapkan aku mengandung,,,tambahan pula isteri pertama dia sekarang dah tak boleh mengandung,,,
     keputusan ujian hcg ku hari ini,,,,,TARA,,,,,satu line je,terkedu sekejap,,,,aku cuba bawa bertenang,,,tapi kali ini setitik air mata pun tak keluar,,,aku redha kali ini pun bukan rezeki aku,dah jadi kebiasaan test kit naik satu line,,,,,dah berpuluh2 test kit dah macam ni,,,,sebelum ini,dah biasa dah,,,,
     Apabila dah tahu diri ini tidak mengandung,,,,aku mulakan tugasan ku di hari minggu,,,seperti biasa,cuci bilik air,basuh jemur baju,masak dan mop lantai,,,,tiba2 tengah mop lantai aku rasa bahagian bawah perut aku terlalu sakit,,,,tegang macam nak putus dengan sakit pinggang sekali,sampai berhenti seketika mop lantai dan mandi terus rehat,,,tiba2 aku rasa basah di bahagian miss v,,,bila tengok tak ada ape2,,,,aku sangka dah period,,tapi basah dengan lelehan putih je,,,jadi aku terus rehat takut pulak jadi apa2,,,,sebab masih dalam 2ww.Naluri aku dah confirm aku tidak pregnant,,,
      Tetapi jauh di sudut hati masih mengharap,masih berdoa mohon seribu keajaiban dari allah,,,,makanya aku tunggu period akan datang untuk meneruskan usaha lagi,,,,dan lagi,,,

No comments:

Post a Comment