Friday 6 June 2014

IUI

29/01/2014


Alhamdulillah.....akhirnya terlaksana juga usaha ku kali ini walaupun belum tentu berjaya,,,,tetapi sekurang2nya aku telah berusaha sampai ke tahap iui ni,,,
     Aku cukup  takut seandainya usaha aku untuk buat iui kali ini gagal lagi,,,,tetapi berkat doa dan kesabaran aku akhirnya selesai juga prosedur yang aku jalani selebihnya aku hanya mampu berdoa dan berserah pada allah,,,,,
     Hampir 15jam aku habiskan masa untuk prosedur ini,,,pukul 3pm aku dah hantar sperma suamiku ke klinik kerana suamiku tidak dapat mengikuti waktu yang telah di tetapkan doktor,,,maklum lah suamiku tidak seperti suami orang lain yang boleh bersenang lenang dengan isteri bila2 masa yang di perlukan,,,,dan aku pun sedia maklum keadaan suamiku,,,,doktor pun dah tahu masalah yang aku hadapi,,,,,
    jadi untuk mengelakkan perkara yang lepas berulang ,yang boleh menyebabkan kegagalan proses iui kali ini,doktor minta aku hantar sperma suamiku ke klinik mengikut kesesuian masa suamiku,,,kerana klinik ada peralatan untuk menyimpan sperma,,,tetapi mesti sampai klinik dalam masa 1/2 jam...so selepas suami produce askarnya aku terus hantar ke klinik tepat jam 3pm...lepas hantar sperma ke klinik aku balik ke ofice
     mengikut kata doktor pukul 6pm dr dah ada di klinik,,,,tetapi bila aku tel klinik nak confirm tak dapat,,,,tel angage je,,,jadi aku buat keputusan terus je pegi ke klinik,,,kakak pembantu klinik tu suruh tunggu,katanya doktor otw,,,,tunggu punya tunggu rupa2nya pukul 8.40pm baru doktor masuk,,,,kena tunggu lagi kerana sperma di cuci ambik masa lebih kurang 2 jam...so pukul 10.30 baru selesai prosedur,,,,dr suruh baring 1/2 jam,hampir pukul 12pm baru selesai kluar dari klinik,,,,
      Masyaallah lamanya masa aku habiskan dalam usahaku untuk mendapatkan zuriat ini,,,,,jika hati betul2 tidak kuat dan kesabaran tidak tebal,,,maka tidak sanggup lah hadapi semua ini,,,,tetapi demi untuk mendapatka seorang zuriat yang akan menjadi peneman aku di waktu sunyi dan yang akan menjadi bekalan akhirat ku,,,aku sanggup,,,aku rela,,,apa lah sangat masa yang aku habiskan seandainya usaha aku ini memberi seribu makna dengan kejayaan aku untuk mendapat cahaya mataku,,,,dan peluang aku menjadi seorang ibu,,,,
      Proses iui ku berjalan lancar,,,,,doktor minta aku banyakkan berdoa,,,,,,jika di ikutkan term2 kedoktoran keadaan sistem pembiakanku dalam keadaan sempurna kerana keadaaan ketebalan rahim pun sempurna telur kiri kanan 2 biji 20mm cantik kata doktor,,,tambahan sperrma suamkiu berkualiti, 80million doktor hanya perlukan 20million je untuk buat iui tetapi hebatkan suamiku,,,nah dia bagi 80million ,,,mengikut keadaan ini kejayaan yang dr jangkakan 15-20%.Tetapi kita hanya merancang hanya allah yang dapat menentukan segalanya,,,,hanya doa,sebagai senjata kita sebagai ummat islam,,,,dan selebihnya berserah kepada ketentuannya,,,,ya allah ya tuhanku berilah kejayaan  dalam ushaku ini,,,terlalu tinggi harapanku dalam usahaku ini,,,,kurniakan aku,,,,anugerahkan aku,,,,rezeki ini,,,,AMIN,,,

KOS RAWATAN RM850 after diskaun,,,sepatutnya kos iui rm900,,,mungkin doktor kesian kot,,,dah lama aku jalani rawatan dengan dr Marsita ni dah hampir 2 tahun.

No comments:

Post a Comment